Duftmarketing

Forbinder et brand med en duft

Duft branding er mere end blot at sprede en behagelig duft i et rum. Det er kunsten at tage en virksomheds brand, marketing budskaber, målgruppe og matche disse med en duft, som forstærker disse branding aspekter.

Det kan blive yderst effektivt i miljøer, hvor andre sensoriske triggere, såsom brug af lys, lyd og luksuriøse omgivelser kombineres som brand, kan etablere en længerevarende følelsesmæssig forbindelse med forbrugerne.

Duftmarketing

Øjeblikkelige resultater

Øjeblikkelige resultater

Gladere kunder, der bliver længere.

Resultaterne er gladere kunder, som husker dit brand og bliver længere. Den rigtige duft kan diskret tilskynde forbrugerne til at bruge mere tid på detail miljøer eller den kan være et effektivt middel til at trække folk ind i din butik.

At diffusere en eksklusiv duft i dine lokaler kan forstærke din brand identitet, skabe den perfekte atmosfære for dine kunder, medarbejdere og gæster, og differentiere din virksomhed fra dine konkurrenter.

Læs om Air Aroma Signatur Dufte

Videnskaben

Mere end bare marketing appel

Lugt er mere avanceret end nogen anden sans, fordi duft receptorer i næsen har forbindelse direkte til den del af hjernen, som er ansvarlig for hukommelse og følelser.

Så stærk, i virkeligheden, at næsen menes at påvirke 75% af vores daglige følelser. Det er den tætte forbindelse mellem den olfaktoriske kirtel, der registrerer lugt, og det limbiske system, der styrer følelser og erindringer, der siges at være ansvarlig for den magt bag lugtesansen.

Duftstoffer kan have en gavnlig effekt på irritation, stress, depression, apati, og kan yderligere øge de positive faktorer som glæde, sensualitet, afslapning og stimulering.

Stephen Warrenburg (IFF) Gary E. Schwartz (Yale University)

Udbredelsen af ​​lavendel i pauserne på arbejdet har vist sig at forebygge forringelse af arbejdets udførelse.

Sakamoto, et al, 2006 Oxford Journals | Biovidenskab og Medicin | Kemiske Sanser